Sunday, July 26, 2015

Si Namee

Main cak cak memalam buta macam ni bukanlah suatu perkara yang luarbiasa bagi si Namee tapi pelik bagi kita. Fitrah budak ni, makin malam makin aktif. Kalau lihat tangan aku, dah penuh 'tatu'. Tapi kalau tak diajak bergurau, kesian pulak tengok si Namee main sorang diri sejak si Albab lari tinggalkan kami.

Sedih ni...

Al kisah dugaan  buat aku, lagi 10 hari nak raya, si Albab hilang. Entah arah mana nak cari. Rumah dalam kebun...kiri kanan depan belakang kelapa sawit. Tunggu jugak kot-kot Albab pulang. Allahuakbar. Akhirnya aku redha bahawa Albab sudah meninggalkan aku, mengembara jauh entah ke mana.

Tinggallah budak Namee ni sendirian. Terpaksalah aku melayan. Khuatir jugak kot-kot Namee stress tak ada teman. Tapi sehingga kini nampaknya alhamdulillah.


          Albab atas almari

gambar terakhir sehari sebelom Albab larikan diri...hukhukhuk. Dah macam orang hilang anak...separuh gila jugaklah malam2 buta mencarik Albab kat kebun kelapa sawit. Langsung tak rasa takut kot-kot ular patuh ke ape. Albab punya pasal...rasa takut semua tolak tepi.


              Albab masa kecik
 
comel kan si Albab...Ya Allah, jaga dia untuk aku...Allahuakbar. Umur Albab empat bulan masa dia lari dari rumah. Hidup atau matinya hanya Allah yang tahu.


              atas ni si Namee

Allah tinggalkan Namee kepadaku.


Sudah hampir 4 bulan 15 hari Allah pinjamkan Namee kepada kami. Terima kasih Allah. Terima kasih!

No comments:

handphone aku xde kompas