Friday, February 12, 2016

Benci sikap manusia macam ni.

Faham tapi sengaja buat2 tak faham. Buat2 tak reti. Bukan benci engkau, tapi benci dengan sikap engkau. Manusia macam ni memang sengaja Allaah  hadirkan dalam hidup kita supaya kita bina sabar kita kuat2.
Di kalangan kita ini, ramai memang menyampaikan yang benar. Namun ada juga segelintir yang bercakap pasal agama untuk kepentingan hidup serta kehendak nafsu sendiri. Cakap yang baik pun belom tentu niatnya baik. Bercakap tentang agama pun belom tentu niatnya untuk agama.
Contoh 1
Menyamar sebagai ustaz dan meminta kita infakkan kononnya untuk agama melalui akaun bank persendiriannya.
Contoh 2
Mengambil kesempatan atas ketulusan orang lain di dalam mencarik atau mendalami ilmu tentang Allaah. 
Baru dua aku ceritakan kat sini, hati aku dah menggeletar marah. Marah kerana engkau menggunakan agama untuk kepentingan peribadi engkau sendiri.
Allaah Maha Pemurah sebab itu orang bukan Islam juga dilimpahkan dengan rezeki. Tetapi Allaah itu Maha Pengasih kepada hambanya yang mukmin, beriman semata-mata kerana Allaah.
Berbohong aje sudah tersasar. Inikan lagi menipu. Ditambah pula menipu menggunakan tiket agama. Lekaslah engkau sedar. Aku tidak mampu memberi kesedaran itu kerana hidayah itu milik Allaah. 
Cukuplah. Berhentilah perdayakan orang lain. Agama ini pegangan dan bukan sesuatu yang dapat engkau perdagangkan. Islam itu agama Allaah. Alllaah akan menjaganya hingga berakhirnya dunia. Dan Allaah juga pasti menjaga insan yang mahu mencari serta memilikinya setulus & seikhlas hati kerana Allaah.
Memang sengaja Allaah hadirkan engkau supaya aku dapat belajar bahawa syaitonnirrajim itu terdiri dari kalangan manusia dan jin. Aku mohon Allaah permudahkan urusan ku mencari akhiratku dan duniaku
Insyaa-Allaah, aamiin.

( Jika engkau mencari dunia, Allaah akan beri dunia. Jika engkau cari akhirat, Allaah akan beri akhirat dan Dia akan tetap beri engkau dunia sebagai ujian. Maka sesungguhnya dunia ini adalah sebesar-besar tipu muslihat bagi mereka yang dapat melihat ).

Wallaahu'alam.

1 comment:

Bunda_nora said...

Allahuakbar...semoga kita terhindar dari sifat2 begini.. nauzubillah...

handphone aku xde kompas