Thursday, November 3, 2011

dia kini bergelar ibu.

Ini anak pertama si Bella
Tarikh Lahir : Khamis 13 Oktober, 2011
Tempat : Laci Jati di Bilik Tidur Utama (hampeh!!!)

Bella galak menyusukan anaknya. Garang bukan main. Mahu ambil gambar terkini pun aku tidak berani. Sekarang, strawberry si Teby & cTam sudah jadi milik mereka.

Ibu : Bella! Kamu jangan suka-suka galeh-galehkan anak kamu.
Bella : Baik ibu. Tapi kenapa ibu tak kasi kita galeh-galehkan anak kita?
Ibu : Biar senang ibu pantau. Tidak nanti kena ngap dengan Kenchoro.
Bella : Kenapa pulak budak jahat tu nak ngap anak kita?
Ibu : Hish...kau ni banyak soal. 
Bella : Nape bu...alah cakaplah...
Ibu : Dia mesti jealous...anak dia tak ada.
Bella : Oooooo....gitu ea bu.

p/s : Bella memang tak pernah suka dengan Kenchoro sebab waktu Bella kecil2 lagi dia sudah usha. Hampeh Kenchoro.


18 comments:

Rosmawati Yusof said...

Bella, jaga baby baik2, k....

Suara Kalbu said...

Wooot..woot...

Ibu Bella datang sini nak kidnap baby-baby comel kat atas.

Hitam putih tu macam Awie kita :-)

Nazirah said...

kenapa semua sembunyi muka..malu ke..kecik-kecik dah malu-malu kucing

meowwmania said...

haah kucin ada baby mmg suka alih2 kan baby dia

salah 1 cara yg kite buat utk elakkan perkara tu berlaku, hari-hari kite tukar alas kain kat dlm kotak tmpt ibu ngan baby tu tido kdg2 kalau nmpk kotor petang tu dah tukar

bila alas tu sentiasa baru ibu kucing tu tak alih-alihkan anak dia hehe..

ce try..ce try.. ;)

Bit Xamri said...

Alalalala..tiga2 comel..warna pun cantik!!!

S..U..D..@..I..S said...

kucing pantang kita tengok masa dia beranak kecik....akan dialihnya..

Amri Abd Rani said...

warna lain lain.... mesti ayah dia lain lain...hihi

ctpayong said...

@RY - a'ah ler...tak ler sangka si bellA tu pandai kaga anak!

ctpayong said...

@SK - mmg macam awie ida...ZORRO!

ctpayong said...

@ zappoz -malu2 kucing@alim2 kucing

Temuk said...

Assalam.
Bagusnya ibu kucing dari segi penjagaan anak-anaknya. Kita tentulah boleh buat yang lebih baik. Dan dari gambar 'kembar 3' itu saja jelas terserlah cantik dan hebatnya ciptaan Allah.

ctpayong said...

@ Temuk : alhamdulillah...insyaAllah.

ghost writer said...

*mba fanny adalah seorang kristus yang sangat taat.

Scarlett O'Hara said...

Alolo comelnya...Pinjam jap boleh?

ctpayong said...

@bisk : pembetulan! bukan taat tapi tepat kalau kakCT labelkan 'konsisten'

ctpayong said...

@SO : bella kucing kampong biasa tapi ntah kenapa anak2 dia punya bulu yg agak berbeza...tebal & gebu. mungkin pemakanan masa bella mengandung eh..bunting.

LadyBird said...

comelnye kucing kak siti..

ctpayong said...

@Ladybird : mak dia kucing biasa-biasa aje. mungkin bapak dia ensem kot....huahaha

handphone aku xde kompas