Wednesday, March 20, 2013

senang hati - part 7 : selamat

sempat lagi berposing sebelum misi 'selamatkan' pasu ni. selamat pasu ni tidak tergolek terus ke bawak. kalau tidak, jahanam lagi.
kalau sudah bersepai, semua buat muka tak bersalah.
ada yang buat-buat tidor
ada yang kelip-kelipkan mata
ada yang goyang-goyang ekor
ada yang buka mata separuh
weiiiilahhhh. sabar jelah....

14 comments:

ghost writer said...

berbalik kepada tuan punya pasu juga yang bersalah. tak alihkan lebih awal. yang lain-lain tetap teruskan aktiviti, tidur dan bermain.

ctpayong said...

@ghost writer ) kalau sampai berkecai, sedikit dengus pun tidak terdengar kerana sayang punya pasal tambah akur mereka tiada akal.

p/s : geram dalam hati ada sedikit.

meowwmania said...

hehehe....dgn muka tak bersalah tu mmg tak smpai hati nak marah

ctpayong said...

@meowwmania ) kalau tunjuk jari 1Malaysia pun dia buat terkebil-kebil. pengabesnya, kita jugak kena 'kemas' kan.

S..U..D..@..I..S said...

apa pun takpa kalau kasih sayang melebihi kemarahan

ctpayong said...

@sud@is ) tapi sesekali tunjuk rotan lari lintang pukang....sesekali kena jugak sebat kalau sudah degil sangat.

Hadira Kifly said...

Tarik ekor dia sikit.. hehehe

ctpayong said...

@Hadira Kifly ) budak ni mmg eko dia terlebih-lebih panjang.

Temuk said...

Assalam
Kalau bersepailah si pasu, nampaknya tuan pasulah yang kena buka mata separuh + kelip-kelipkan mata, goyang-goyangkan jari kira harganya, dan tidur dengan sabar, supaya besoknya bolehlah dengan seronok hati memandu laju ke kedai pasu. InsyaAllah.

ctpayong said...

@Temuk ) Alhamdulillah dapat kakCT selamatkan.

muny lily said...

kucing ni punya keja ke. alamak comel nya!

ctpayong said...

@muny lily ) jawapan coverline bila en suami tanya siapa pecahkan....eh! bila pecah ni? hihihi

Naz said...

tak sengaja tertolak je...hehe

ctpayong said...

@Naz ) memang sudah tidak dapat berhias...

handphone aku xde kompas