Sunday, June 21, 2015

Pemburu

Pemburunya sudah pun ditahan reman. Sedang dibicarakan. Tapi atas dasar kasih sayang serta belas kasihan, ia dibebaskan tanpa sekatan. Fitrah kata boss. Ishhhhh...geram! Macamlah kurang makan lah kau ni budak...


Ini budak segala macam benda kalu dia dapat tangkap...mesti bawak masok bilik kononnya nak tunjuk yang dia tu terror.
Sabar ajelah perangai budak ēgum sekor ni.


Mangsa telah dapat diselamatkan. Sedang dalam pemuliharaan. Cedera di bahagian kaki. Masih boleh berjalan dan masih boleh makan. Alahai...anak tupai aka ēpy ni pun satu...jalan-jalan carik makan sampai silap pijak dahan. Panjang umor, bila sudah sihat nanti ibu lepaskan ye! 

3 comments:

meowwmania said...

alahai ciannya baby tupai mujur lah ibu sempat selamatkan,
kat rumah ni jarang dpt selamatkan mangsa jumpa2 mesti dah keras sedeh!

Mario said...

comel le tu anak tupai tu kan...

Jomsantaisekejap Jss said...

alahai ciannya... selalu tupai2 ni pantas.. yelah patutlah ada perumpamaan sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh jugak ke tanah...
selamat berpuasa kak ct ye....

handphone aku xde kompas