Thursday, March 10, 2011

hukuman yang sesuai@setimpal

untuk si pembunuh ini.

astagfirullah...kenapa aku tidak dapat kawal emosi bila lihat ini

mungkin ramai sudah lihat tapi aku mahu kamu, kamu dan kamu beri pendapat.

dalam hati meronta-ronta mahu tahu apa perlu aku buat.
saluran mana harus aku ikut, tepat dan cepat.
tolong beri aku pendapat.

aku panjatkan doa supaya Allah SWT turunkan hukuman segera ke atasnya.
insyaAllah aku akan buat sholat hajat supaya hajatku cepat dapat.

18 comments:

amirez said...

sabar kak. insyaAllah dia akan terima hukumannya.

thanks bg trackback ke blog saya

jomsantaisekejap said...

sy baru beberapa hari lepas tgk video klip dari pakcoh kot kalau tak silap pasal perempuan bunuh beberapa ekor arnab..
http://luqmanawawi.blogspot.com/2011/03/makhluk-ini-mesti-diusir-dari-bumi-18sg.html
pun mengerikan..sampai..takpe lah, pokoknya sy sendiri tak sampai hati nak tgk sampai habis.
Hukuman? Hukum sekeras mana sekalipun tak dapat menghidupkan nyawa walau seekor kucing sekalipun.. Nauzubillah.

Sasa Al-Sharif said...

kebelakangan ni aku nmpk video2 seumpama ni dlm youtube. perempuan bunuh kucing, bunuh arnab oleh orang yg berbeza. apa tujuannya? adakah ingin menjadi femes? manusia kejam camtu mmg bahaya. mgkn sanggup bunuh org

ghost writer said...

saya sendiri tak mampu bertahan untuk melihat rakaman video itu lama-lama..terasa ada sesuatu yang menhentak dada,terasa sebak..sedangkan kucing liar sekalipun saya masih bagi makan inikan pulak anak kucing yang sangat lemah..Owh..satu keluhan dilepaskan..

Bagi saya biarlah Tuhan yang menghukumnya..kalau dia benar2 menyesali perbuatannya biarkan dia mneruskan rasa bersalah itu sehingga akhir hidupnya..

Siti Hajar Masri said...

hukuman yg kita semua x tahu apa iaitu hukuman di akhirat..biar Allah sahaja yg membalasnya..

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

janganlah dizalimi..ia juga makhluk Allah SWT seperti kita juga huhhuhh

Suara Kalbu said...

Mari kita sepak, pijak dan pukul dia dgn payung secara beramai ramai supaya dia pun tahu apa rasa sakitnya diperlakukan begitu.

Rasa kemanusiaan sudah lupus

ctpayong said...

@JSS - for at least biar mereka tahu hargai nyawa. biar latih rakyat malaysia penuh kasih sayang.

di luar negara, pemain bola yg tendang owl (burung hantu)yg jatuh di padang dan mati selepas 2 hari pun kena saman.

apa daya kak ct.

ctpayong said...

@sasa : sebelum tu kak ct dah emo tengok vid perempuan (sudah hilang akal) pijak2 mati arnab than tambah pulak tengok vid kucing neh...

sedih..memang sedih.

ctpayong said...

@ghost : kak ct pun tak mampu nak lihat sampai habis. lihat anak kucing ditepis, airmata kak ct sudah merembes.

tambah sedih bila lihat ibunya berlari mahu menyelamatkan anaknya.

aduhai apa daya aku!

ctpayong said...

@SHM : itu sudah pasti tapi kak ct doakan dia dapat badi buat kerja tak berperi ini.

ctpayong said...

@sharom... : tiada daya upaya melainkan Allah SWT juga yg lebih berkuasa.

ctpayong said...

@SK : ibu rasa nak buat sesuatu untuk beri kesedaran kepada masyakat kita yg kurang prihatin kepada haiwan.

tapi tak tahu nak ikot saluran mana.

kalau diberi peluang jumpa, mmg kak ct bagi penampar aja.

ctpayong said...

bukan kata aku prihatin kat kucing saja. anjing tidak bertuan kat belakang rumah pun aku beri makan makanan yang tak habis makan. burung merpati ntah siapa punya pun aku sanggup belikan jagung sebagai alas perut mereka yang kosong.

even aku pernah nangis bila tengok orang tebang pokok.

kenapalah semakin ramai orang yang tidak punya hati perut.

p/s : kalau aku ada ilmu hitam, sudah lama aku santau pembunuh dalam video tu.

sabar kak ct..sabar.

astagfirullah.

Amri Abd Rani said...

kemarahan meluap2 kerana haiwan tu kita belai2...
namun rambut tetap sama hitam.
menghukum tanpa memberi peluang, kita pula yg bersikap zalim.
Doa dan motivasi yg baik mngkin boleh mengubah manusia ini.
Allahualam...

Ya Allah..segala kejadianMU punya hikmah tersembunyi hanya Engkau yg Maha Mengetahui..aku hanya mampu menilai luarannya saja...

ctpayong said...

@pakwi : terima kasih kerana pandangan serta ulasan pakwi memberi sedikit keselesaan di hati kak ct.

McCat said...

dear kak ct..sorry lambat maklum bls dr msg shoutbox yg akak tinggalkan krn sy sdh bbrp lama x kesempatan menjenguk blog dsbbkan kesibukkan kerja. merujuk pada tomboi tersbt. dgn izin Allah, identiti beliau telah djmpai melalui usaha org ramai yg perihatin d facebook. disini sy sertakan link mengenai pengakuan bersalah tomboi tersebut http://www.ohtidak.com/oh-pembunuh-kucing-memohon-maaf/

ttp dr pendapat personal sy..wlwpon beliau telah mengaku bersalah...itu tidak memandai namun apakan daya negara kita tidak mempunyai akta perlindungan haiwan. kita hanya ada akta perlindungan haiwan liar 1972 shj. skrg sy masih sdg dlm pengajian dimana kelak nnt sy hrp dpt berkerja dan memperjuangkan nasib haiwan tidak kira domestic or wild. doakan sy ya. semoga ramai lg org yg perihatin spt akak. :)

ctpayong said...

@McCat : nnt if you need any thing yg mampu kak ct berikan, just let me know ok.

lebih baik sayang binatang dari manusia jalang.

oh ho...ganas kak ct la ni weiii.

handphone aku xde kompas