Monday, August 8, 2011

Off Month Bagi Syaitan

Bismillahhirrahmannirrahim.

kenali diri sendri
Syaitan bercuti lagi. Syaitan dipaksa atau terpaksa bercuti sebulan sepanjang bulan Ramadham al-Mubarak ini. Walaupun kalau boleh mereka ingin terus-terusan bekerja bagi memastikan misi mereka memesongkan akidah anak Adam berjaya dengan cemerlang.Namun, 11 bulan syaitan sudah pasang strategi dengan menggoda anak Adam kerana syaitan tidak akan bersama anak Adam sepanjang Ramadhan. 11 bulan sebelum Ramadhan, syaitan telah berusaha pasak kukuh sifat buruk, berkelakuan serta perbuatan yang bertentangan dengan syariat juga memujuk anak Adam mengerjakan larangan Allah.

Yang demikian itu, jika dalam bulan Ramadhan ini, masih ada lagi yang enggan menunaikan ibadah puasa bererti bukan atas godaan syaitan. Maka fikirkanlah sendiri. Apakah diri sebaris syaitan?.

Wallahua'lam.

sumber : solusi

11 comments:

Rosmawati Yusof said...

Dlm bulan puasa ini, yg jadi syaitan tu diri kita sendiri...

Amri Abd Rani said...

syaitan dah beranak pinak kat dalam tu... nk wat camne...?? mnta2 iman bertambah kuat utk kita semua....

Kapten Atok said...

hehe

abgreds said...

Salam CT..
Moga ramadhan kali ini lebih baik dari yang dulu...

Pala Maldini said...

mudah2an terpelihara daripada hasutan setan

Mario said...

tula...11 bulan dah training baik punya...semoga bukan kita kita semela eh...

alongxp said...

ni lah beza kita yang jahat dengan syaitan yg melampau jahat,kite malas, mereka rajin...kan?

miZz_nizZ said...

kte kne rjin bribadat..br xla jadi hantu!haha

Amri Abd Rani said...

singgah sahur di sini...
tengok2 klu tuan tanah ada gangguan...hihi

nursakinah said...

semoga istiqamah dlm menjalnkan ibadah puasa..^^

ctpayong said...

@ RY ) lebih2 kat pasar Ramadhan kan..kehkehkeh.

@ pakwi ) seram sejok bila pakwi kata camtoh!

@ kapten ) ketawa ala2 devil gak...hihihi (devil sopan sket).

@ abgreds ) selalu coba dan coba improve.

@ PM ) hurmmmmm.

@ mario ) EPL pon training ada break kan...

@ mn ) kena saling ingat mengingatkan supaya tak makan lebeh2 masa berbuka...kan kan kan.

@ pakwi ) kami sahur susu ngan kutma aja. jomlah kalau nak joint. meriah sket reramai.

@ nursakinah ) itulah yang kita harap2kan dapat laksanakan.

handphone aku xde kompas