Tuesday, December 27, 2011

sayang anakku sayang

Assalamualaikum wbt.
hari ini ada satu pengalaman baru untuk si deli.
jom kita lihat apakah pengalaman baru itu.

ada orang kat bawah rumah kitalah. dia buat apa ea?

woooooo...tingginya.

seriau sehhhhhhh

tak kira, beranikan diri nak tengok jugak.

deli : abang ensem...jom tengok orang cuci kolam.
tebby : ensem...ensem. kalau orang tahu...buat malu je. panggil abang tebby sudey. 

etam : jakun! tu pun nak kecoh...

ibu : etam...kamu jangan nak sombomg ngan si deli.
etam : baik bu...etam cuma main-main gurau-gurau aje.
tebby : tulah aksi lagi...padan muka.
ibu : jangan ngata-ngata si deli tu, kamu pun dulu macam gitu jugak tau.
etam : baik bu (e'eleh..aku dah boleh jalan macam biasa. kau tu sampai sekarang ngesot aje)

etam dan deli kakCT kucing jalanan yang dilanggar kenderaan.

etam bengkok tulang belakangnya dan tak mampu berjalan selama sebulan. hanya boleh mengangkat kepala saja ketika makan. tapi sekarang, alhamdulillah cumanya dia tempang sedikit ketika berjalan gaya "catwalk".

deli kakCT jumpa dia di LKIM (Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia), Kuala Sedeli. sebab tu namanya deli. dia mengesot ketika minta makan sewaktu kakCT shopping ikan, sotong dll yang sewaktu dengannya. hati kakCT berbunga kembang bila hubby suruh ambil bawak ke veterinar. kemungkinan untuk berjalan normal mungkin tiada. walaubagaimanapun dia sihat. cuma doktor tidak benarkan dia bunting.

ibu tetap sayang kalian walau sekalipun kamu semua tidak secantik kucing parsi atau sebagainya.




10 comments:

meowwmania said...

sedihnya kisah silam dorang...

terima kasih kakCT krna sudi menjaga mereka

smoga kakCT sekeluarga dirahmati oleh-Nya, amin...

alin alias said...

comel!! buat baik dengan binatang amalan mulia..=)

ery D cat said...

alhamdulillah...nasib mereka terbela...dan ery doakan semoga keluarga kak CT di limpahi rezeki untuk dikongsi bersama ngn comel2 yg memerlukan...setuju...itu hanya baka...dan kt xpandang semua tu...yg pnting kasih syg...:)

Mario said...

eh....sapa skodeng sape ni?ekeke

jomsantaisekejap said...

akan datang nnt kat iklan radio, suara lisa surihani dah tak ada pasal jaga dan pelihara haiwan... suara kak ct pulak akan akan kedengaran.....
peace yohhhh...
mana aci ajak siti radz je..nak ikut jugak... :-(

Siti Radz said...

Pengalaman baru untuk "budak-budak" tu kan kak?

Kak Ct, ada orang jeles tu sebab akak ajak kita je...

jomsantaisekejap said...

Hahahaha...tak kira jugak. nak mengadu...

Abu Luqman said...

bela kucing nie kena banyak sabar ye

Cik SHiNJU said...

Cutenye budak2 ni tgh skodeng yek..hehehe..

ghost writer said...

mereka pengubat rindu dan peneman sejati kak CT.

salam dari jauh.. :)

handphone aku xde kompas