Wednesday, February 1, 2012

Cabaran.

Assalamualaikum wbt.

Bismillahirrahmanirrahim.

Al kisah sejak kakCT sudah tidak tinggal di bandar ni, macam-macam makhluk Tuhan yang perlu diberi sedikit belas kasihan, insyaAllah. Pun sekadar kudrat yang Allah kurniakan. Memang tidak berapa nak arif kecuali kucing kerana sejak kecil sudah berkenalan dengan mahluk ini.
Di pendekkan cerita bayi monyet ini sudah dipenuhi kerengge dan kemungkinan besar rangkulannya terlepas dari induknya lalu tercicir. Aduhai, dengan ilmu panjang sejengkal kakCT hanya mampu bertawakal untuk paling tidak dia besar sedikit dan mampu menjalani kehidupan fitrahnya.

KakCT namakan dia GOMEZ
Nama tak agak, Gomez. Sudah macam zoo lah pulak rumah kakCT.

14 comments:

Mario said...

comelnye... gomez?hehe nama org putih...

Rosmawati Yusof said...

Hi Gomez, selamat berkenalan...

ctpayong said...

@mario : ingatkan nak uboh salena depan dia tapi jantita male lah pulak.

ctpayong said...

@RY : Gomez lansung tak takut dgn meow2 kat rumah tu. kakCT yg ngeri pulak kok dtg hangen si kenchoro dia ngepnya budak neh...

ghost writer said...

nama Gomez macam nama pemain bola kelab Wigan.

kak CT prihatin sangat..moga dimurahkan rezki.



"
*Batam?oh aku harap di sana ada toko buku.dan sudah tentu aku lebih maukan buku dalam versi indonesia. :)

meowwmania said...

ya Allah kesiannya....


mujurlah dipertemukan dgn hamba Allah yg prihatin

terima kasih yer ;)

ctpayong said...

@bisk ) kakCT dah cuba cari indoknya tapi memang tak akan jumpelah. Paksa rela kenalah kakCT momong buat sementara. KakCT biarkan dia bebas tapi lansung tidak mahu kemana. Mungkin masih kecil lagi. Esok2, kakCT berserah & redha apa pun yg Allah takdirkan.

KakCT pon suka buku dlm versi Indonesia tapi pasti dic ada disebelah.

ctpayong said...

@meowmania ) semoga dia membesar dengan sihat walaupun terdapat bnyk kekurangan pengetahuan semasa membesarkannya.

Sangat susah mahu minum susu...asyik makan rambutan aje.

Republic said...

selena gomez...nama mmg style...keh keh...

ctpayong said...

@Republic : tak buleh lorr, gomez ni jantang!

Suara Kalbu said...

Waaaaaaaaaa..... gomez. Nama sangat glamer la Bu.. Hihihihi...

Nasib baik ibu jumpa dan jaga dia. Kasihan kecil kecil dah kehilangan

ctpayong said...

@SK : susahnya nak beri minum susu. Kena paksa jugak, kalau tak nnt takde cmner nak ade protin dlm badan dia...kecohlah simgomez neh.

LadyBird said...

kak siti jagalah die sampai die besar..
kesian die..

ctpayong said...

@LB : InsyaAllah, dengan ilmu ttgnya yg ciput dan kudrat yg Allah redhakan, akan kakCT jaga dak gomez ni semampu yg mungkin.

handphone aku xde kompas