Thursday, July 7, 2011

pelupa sinonim dengan manusia

Bismillahhirrahmannirrahim.

maaflah atas tajuk entri aku. tapi memang betulkan, manusia itu mudah lupa. oleh yang demikian, mengingatkan kepada kebenaran atau berpesan-pesan untuk tujuan kebaikan menjadi satu kewajipan.namun hendaklah secara berhemah. berdakwah secara berhikmah mudah menyedarkan untuk menjurus kepada kebaikan. mudah-mudahan mendapat petunjuk serta keredhaan Allah SWT. setiap insan mampu berdakwah mengikut kredibilti anugerah Allah. maka hendaklah kita berusaha ingatkan diri kita serta insan-insan di sekeliling kita supaya sentiasa ingat kepada Allah serta kembali memohon pertolongan hanya daripada Allah. dan ketahuilah sesungguhnya setiap perbuatan tidak kira besar atau sekecil mana sekalipun pasti dihitung oleh-Nya.

maafkan aku jika aku terkasar bahasa di dalam hal-hal ingat mengingatkan. juga maafkan aku jika selama ini aku lupa dan lalai untuk ingat mengingatkan.

wallahua'alam

25 comments:

Syukri Kamaruddin said...

sy x setuju!!!! manusia tak pelupa sebab... emm lupa dah nak cakap apa td :)

jgn hanya jadi pihak yg diingatkan, jadi lah juga pihak yg mengingatkan.
okai. :)

Siti Hajar Masri said...

kak ct,sy ni kuat juga pelupanya tapi x lupa pd Allah..;p

ghost writer said...

moga untuk hal yang begini aku sering mengingati akan kelemahan aku dalam menjalani kehidupan seharian aku.mekasih kak CT.

ouh ya,saya seorang yang pelupa pada nama kawan saya sendiri..meskipun baru bercakap sejam yang lepas.

meowwmania said...

betul tu..

smoga kita sama-sama ingat mengingati antara kita :)

Encik MamaT said...

kak ct.. memang manusia mudah lupa... dalam AQ pun ayat sering berulang2 mengingatkan kita....

kadangkala kita terlalu suka menegur orang hingga kita lupa batas2nya.... hmm... semoga kita dikurniakan sifat hikmah :)

Pala Maldini said...

kalau kita lupa, macamana boleh ingat yang kita lupa ?

kadang2 terbuat2 lupa..

Mutalib attholib said...

Moga kita menjadi insan yang sentiasa ingat-mengingati antara satu sama lain.. amin


PS: KakCT, moga tabah mengharungi dugaan hidup.. Moga hamba juga begitu.. amin..

RepublicAku said...

aku suka dengan "lupa"....kerana itu aku normal...keh3

Mawar Berduri said...

ingatkan aku supaya aku tidak lagi lupa... :)

qamarguyz said...

salam ziarah..
InsyaAllah, syukran atas ingatan..
sama-sama kita dakwah, mencipta mahu menuju mampu

Abu Luqman said...

salam ziarah sini..apa khabar ct..semoga sukses ye

currentlife2u said...

tu la pasall.saya pon ader pelupanyerrrrr..huhuhu

Abu Luqman said...

salam singgah ..balas kunjungan

ctpayong said...

@syukri... : kalau 'ter' dimaafkan sbb itu tidak disengajakan. tapi kalau selalu 'ter' kena jumpe doktor...hihi.

ctpayong said...

@SHM : alhamdulillah. walau apa pun, Allah tempatnya di hati.

ctpayong said...

@bisk : hihi...kita punya 'sakit' yg sama...lupe mahu tanya nama.

ctpayong said...

@meowwmania : yg tak lupe..selalu ingat blackwood meow dah abes.

ctpayong said...

@en mamat : but at least bila mengingatkan yg lain dpt mengingatkan diri sendiri. look +ve.

ctpayong said...

@PM : ceh...sengaja buat2 lupe tu namanya 'buruk perangai'...gheheh.

ctpayong said...

@mutalib : ingatkan kakCT juga...sbb kakCT pun mudah lupa.

ctpayong said...

@republic aku : kau bukan seorang yg pelupa sbb kau tahu password blog kamu...hihuhuuuu

ctpayong said...

@mawar berduri : kakCT lupa pada duri bila lihat mawar indah berseri.

ye dik..kita harua sering ingat mengingatkan. itu pun yg sering diingatkan dlm Al Quran.

ctpayong said...

@qamarguys : alhamdulillah...sama2 kita menuju ke jalan Allah. ingat2kan kakCT...almaklum, dah meningkat usia..kerap pulak lupanya.

ctpayong said...

@current... : kita cuba saling ingat mengingatkan di jalan kebaikan.

ctpayong said...

@abu luqman : amin. mendoakan kebaikan sesama insan juga dituntut. semoga kamu juga beroleh barakah Allah.

handphone aku xde kompas