Wednesday, February 20, 2013

senang hati - part 5 : santai

assalamualaikum wbt.

sudah hampir satu minggu cuaca tidak mengizinkan budak-budak ini bersantai di luar rumah. hujan hampir setiap hari. jika tidak pagi, petang mesti hujan. sudah barang tentu aktiviti budak-budak ini terhad dan tersekat.
pagi tadi, hati semacam rasa ada sedikit senang apabila melihat matahari mula menunjukkan muka. jemuran pun berbau harum. hati mengucapkan alhamdulillah serta bersyukur atas kurniaan cahaya dari Allah. nampak gaya bukan kakCT aje yang gembira. budak-budak ini pun merasa lega bila dapat berjimba di luar rumah.





15 comments:

Pondok Usang said...

tengah kenyang ke atau lapar ni?

ctpayong said...

@pondok usang > lepas solat suboh je mesti settlekan dia orang punye hak dulu. kalau tak, mahu tersadung kaki kita dibuatnya...

Mario said...

dorang eh docing mmg duk kat rumah je eh...

ctpayong said...

@mario > dorang...sorry docing mmg kakCT biarkan lepas je. kalau malam baru docing masok cage docing.

meowwmania said...

sama la ngan bebudak kat rumah ni kalau musim ujan tu dok bergumpal jer dlm rmh kebosanan, bila dpt keluar tak cukup tanah berlari hehe..

jomsantaisekejap said...

Perghhh dia punya gambar daripada stage kekenyangan - kengantukkan - terus lelap... mmg sama macam masa lepas kita lunch..hahaha
Salam santai Kak ct.. Sorry lama tak singgah.

ctpayong said...

@meowwmania > ada lagi satu perangai bebudak ni kalu hari ujan...kejap2 mintak makan. macam kita jugaklah agaknya...cepat lapar bila hari hujan (fakta@auta)...heheheeee

ctpayong said...

@JSS > kenyang > mengantuk > tidor.

kruh...kruh...kruhhhhhhrrrrr

S..U..D..@..I..S said...

hey2 sama serupa kucing saya namanya marie..kucing citi nama pa..

ctpayong said...

@sud@is > nama kucing kakCT pelik sket. kakCT kasi nama jawa ... kunchoro. amacam? cun tak nama tu!

aNa d'sKoDenG said...

oh kucenggggggggg
syiok melentok yerrr

Temuk said...

Kunchoro yang sukakan cahaya, mesti sepantas cahaya dalam gerak-gerinya. Tapi, sebab namanya juga kucing, pasti dia acap lemah gemalai, minta dibelai, mengiau-ngiau di kaki pemiliknya.

ctpayong said...

@ana d'skodeng > kalau lapar gitulah gayanya. kalau kenyang...panggil sampai keluar lidah dia orang buat bodoh aje...

ctpayong said...

@Temuk > Kunchoro ni lincah bergaya. tangan pantas...tangan kakCT mmg dah bnyk design cakarannya...heee

Naz said...

tu bukan berjimba..bermalas-malasan..sunbathing konon..haha

handphone aku xde kompas