Tuesday, October 26, 2010

tidak perlu mahal sebagai tanda kasih.

bismillahirrahmanirrahim.
assalamualaikum wrt.

aku belum pernah bertemu. berkenalan pun di alam maya (cyber). tapi dihujung sana selalu kedengaran suaranya. memang orang akan kata aku obses bila berkawan. dulu pun sama jugak. sempat poskan kek lapis sarawak kepada kenalan aku di kuantan, pahang. hingga sekarang kami masih berkawan namun belum pernah sekali pun bertemu, gilakan. sudah hampir 3 tahun sejak aku mengenalinya di laman web myspace di awal tahun 2008. mungkin sikap keibuan aku sangat besar. aku selalu bahasakan diri aku "ibu" agar hubungan menjadi lebih mesra dan akrab.

kali ini di ruangan ini. aku juga orang baru di blogger ini. kendati aku suka membaca dan menulis aku telah dipertemukan dengan insan ini. menggunakan bahasa yang mudah tetapi tepat, nukilannya mudah menyentuh hatiku. berkongsi kegemaran binatang kesayangan pun berkongsi nama samaran aku seperti magnet menjadi akrab dan rapat dengan dia.

hadiah kamu sudah siap tapi belum sempat diposkan lagi.
aku telah berjanji mahu hadiahkan sesuatu kepada dia. tidak mahal sungguh tidak mahal hadiah yang bakal aku kirimkan buatnya. tapi yang mahalnya adalah ia datang dari hati yang tulus ikhlas. harap dia juga dapat terima dengan ikhlas walau pun harganya lebih mahal sedikit dari kedai RM5.00. hasrat dan hajat untuk bertemu memang ada, meluap-luap macam air mendidih tapi kami akur akan tugas kami sebagai seorang isteri yang berpegah teguh kepada "symp" singkatan kepada "saya yang menurut perintah" en suami.

sengaja aku hitamkan nama kamu supaya orang tidak mudah "ngorat".
insyaallah, hajat dan hasrat yang baik sentiasa disampaikan. dan Allah SWT maha mengetahui kenapa dia dipertemukan dengan aku dalam bentuk yang begini.

wallahu'alam 

p/s : suatu hari kita pasti bertemu. kalau kamu "raja" makan, ibu pasti masakkan makanan yang sedap-sedap untuk kamu. pada hari itu nanti please delete the word diet ok. kalau mahu diet, dietlah sepuas-puasnya di hari-hari berikutnya.

6 comments:

ctpayong said...

dah ready utk pos, siap tulis Fragile lagi..kelas gitu parcel ibu.

Suara Kalbu said...

Bertuahnya si budak itu...

Mario said...

betul tu...harga tak penting...ingatan tu lbh penting...

ctpayong said...

>suara kalbu : sudah rezeki dia.

>>mario : mudah aje kan. ingatlah pada orang yang disayang.

POSH76 said...

bessnyer nak masak..slm kenal sis

nur said...

so sweet 'ibu' ini..
ALL IN ONE

handphone aku xde kompas