Friday, October 29, 2010

ibu...kami lapar.

subhanallah...alhamdulillah.
assalamualaikum wrt.
buat muka sedih...minta makan ngan ibu.

allahuakbar.
kenapa semua melepak kat sini. buatnya ibu terpijak. usahkan badan kamu. ekor kamu saja pasti kamu menjerit. tambah lagi kaki ibu yang sakit. mana mahu timbang badan yang macam model iklan sambilan ni. tapi iklan pasal makanan. sudahlah ibu turun tangga macam ketam, kamu duduk santai macam minta belas kasihan. kenapa ni? semua nampak jinak saje. kalau tidak, waktu-waktu begitu ibu panggil pun semua tidak pandang dan tidak endahkan.

adik : ibu!, makanan meow dah nak abes. topeq kasi sikit aje buat sarapan pagi..buat alas perut.
aku : aiek..baru minggu lepas ibu beli..sudah sapan (habis). apsal pulak cepat habis kali ni?
adik : abeh, dah ibu belikan yang sedap punya..mestilah cepat abes.
aku : aha la. ye tak ye jugak. hai meow2...nko orang pun pandai rasa...tekak mahal betollah.

memang pun. minggu lepas, aku jumpa veterinar. sang doktor (veterinar) syorkan supaya makanan mereka dicampurkan yang biasa (w#@*!s atau dan f#&*ie@) dengan yang mahal. kenapa yang mahal? mungkin jugaklah, yang mahal itu selalunya yang mengandungi khasiat yang lebih. vet juga syorkan supaya letakkan tempat air minuman mereka di banyak tempat supaya mereka banyak minum air. aeiii..macam manusia jugak ek kena banyak minum air.

p/s : kena jumpa ghimau (ATM) lagi lah nampaknya hari ni.

wassalam

12 comments:

sI tEDI said...

wah! 3 ekor budak montel lepaking!! =))

Yong Sofea said...

comelnya kucing2 tu kak ct!

Sasa Al-Sharif said...

aku suka kucing :)

Fello Ariza said...

mntak sekor..huhu :P

Suara Kalbu said...

Huhuhuhuhu..ramainya anak ibu..

Bulan depan rumah ida pun akan jadi mcm ni jugak. Ramai anak akan main kejar2 dlm rumah ida nanti huhuhu

ctpayong said...

> suara kalbu : si bella confirm ke wek wek (pregnnt).

Bit Zamri said...

waaaahhh...
ohhh yeke...nanti nak bg tucen kita minum sampai kembung..
hehe~


**sapan? loghat mana?

ctpayong said...

>bit : melaka kot. kalau tersilap jgn marah ha.

farahD said...

wahhh kucing..sgt comel..cats are good companions for girls kan? so adorable.

suichi said...

wow~~ ramainya kuceng~~ sy punya kuceng tgh tungu masa nk branak tu..hehe

azzey said...

ctpayong: sian anak2 ibu yg lapor tu....hik3.....

nur said...

minat kucing juga tapi tak mampu nak bela
ALL IN ONE

handphone aku xde kompas