Tuesday, May 25, 2010

jom ke kebun


1. its abt 20-30 from JB. ntah, mcm dekat sgt dgn bandar tp jom tengok dulu. ni jln masok ke kebun. drp jln besar abt 500m kena tempoh kelapa sawit. berbukit sket tempatnya. tu yang bleh buat aku kurus sket bila tiap2 minggu "golfing" kat kebun.


2. nak masok kenalah assalamualaikum dulu hehehe. dah ade 5-6 pokok durian yang berbuah tapi belom gugur lagi. insyaallah kalau gugur sok sok aku jemput dan jamu kau org sepuas-puasnya. jemput guna e-mail aje bolehkan.


3. kau org selalunya tengok buah durian je kan, ni ha ghope bunga durian. manelah tahu ade yg nak masok pop kuiz..."cuba teka gambar ape ni?"...ishhhh.


4. bunga manggis. cantikkan!!! warna pastel tu.


5. sebahagian buah dukong dah jadi tapi lom masak lagi. bolehlah kalau nak rase, makan sebiji sorang. zalim...zalim.


6. ni plak bunga dukong. cam bunga manggar pun ada jugak aku tengok.


7. mula-mula aku ingatkan putik rambutan. ghope2nya putik pulasan. cam supe je. rambutan dan pulasan kan ke sepupu.


8. xsangka aku tanam pokok kurma menjadi plak. tapi se pokok aje.


9. ade pengaga dan ulam raja jugak yg tumbuh melata. yang sedih ulam raja aku dah kena mesin minggu lepas...grrrrr.


10. ni buah delima tapi dah selamat kemana baham...minta maaf iya. tengok gambar ajelah.


11. cuba teka buah ape ni. kalau betol aku sponser holiday 2 hari 1 malam kat kebun aku huhuhu complete dengan meal skali. alamak sape plak nnt nak tolong aku masak.


12. ted...anak kucing pun ade jugak. 3 betina seko jantan. ted aku rasekan couple ni mesti sedondon. ko tengok anak dia...supe je warna. pandai pilih bulu jgk kucing ni hahaha.


13. posing tetap posing sbb dalam gambar xde bau...hehehe


14. aku dah pasang strategi camner nak lariskan durian aku. ape kata kalau aku letak penjual durian cun camneh??? ishhh cam exploitasi pompan jer. astagfirullah.


15. suka memang ar suke pegi kebun tapi pat yg ni aku lemah ni...adoiii sakit poyo kalau dia mengetep.

welcome to my kebun!!!. ikhlas ni bukan ajak-ajak ayam atau ajak2 itik ke kambing ke ghimau ke kupu-kupu ke ehhhh ape yg melalut plak ni.

5 comments:

MYBIDON said...

pandai datin jaga kebun......
kurma tu sedapka

alifzaimimra said...

salam ziarah, ibu.

wah, ibu pun ada kebun ye? same la.. ayah sy pun ada kebun buah di kampung. no 11 tu buah markisa ek? hehe...

:)

ctpayong said...

so, ibu kenalah fulfil janji aek. jom ke kebun..ibu treat complete package.

ctpayong said...

en bidon title "datin" lom lagi tapi setakat cucu saudara dah bepuluh kot...nnt jap nak kira...sampai lupe berapa ramai.

Suara Kalbu said...

Wahh..seronoknya ada kebun

Macam2 buah ada.. best best

handphone aku xde kompas