Saturday, September 18, 2010

selamat hari lahir en. suami - 8.9.10


assalamualaikum
bismillahirrahmanirrahim

jom kita lihat gambar dulu. kemudian aku akan ceritakan.
RM750.00 hangget
murah sikit tapi pun RM180.00 hangget.
tawar punya tawar berjaya menender dengan harga RM200.00 hangget.
mulut gatal yang jebak diri sendiri. dengan bangganya aku memberi kenyataan sombong kepada en. suami bahawa pada hari lahirnya akan aku hadiahkan dia pokok bonzai. aku mencongak-congak mungkin tidak habis RM200.00 untuk aku membelikan hadiah yang telah aku sebutkan tadi. tanpa aku duga, tekaan aku meleset belaka. jumlah semua harga pokok bonzai yang telah mengorbankan duet poket aku adalah RM750.00 + RM180.00 + RM200.00 = RM1130.00. banyak tu. tapi janji mesti ditepati. dalam hati berkata, lain kali jangan suka berjanji dan jangan buat janji sesuka hati. manalah aku tahu, en. suami mahu membeli pokok bonzai besar macam itu. apa pun aku juga tumpang suka tengok pokok bonzai tersebut. kena jaga betul-betul. jangan sampai kojol.

p/s : sudah mula browse blogger yang minat bonzai. wah...cantik jugak kalau betul-betul jaga. satu cabaran jugak. tapi nampak gaya, aku jugaklah yang kena bela. nasib kau lah labu.

7 comments:

ctpayong said...

RM1130 di bahagi dengan 365 hari...hoho macam sehari belanja RM3.00..ok lagi.

Suara Kalbu said...

Errrr...besday ida kasik satu yang busarrrrrrrrrrrrrrrr punya hehehehe

Solihin Zubir said...

epy besday jugak utk incik suami..
banzaiiiiiiii.. haha..

ctpayong said...

ida...buleh...buleh...yg takkan layu sepanjang masa punye..hoho.

buleh, nnt kita cari kat nursery sg buluh. - deal -

ctpayong said...

solihin > banzai tu antu jepon ler

Fello Ariza said...

huish.. mahal gk rege bonsai 2 ea

Selipar Putus said...

epi besday utk suami akak..

nak bOnsai ugak..huhu

handphone aku xde kompas