Tuesday, October 5, 2010

tentang : GREEN BEAN SOY DRINK

assalamualaikum wrt
bismillahirrahmahnirrahim.


tentang : GREEN BEAN SOY DRINK 

Kali ini aku sekadar panjang-panjangkan info  minuman ringan keluaran Yeo Hiap Seng, jenama salah satu pembekal minuman ringan yang tidak asing lagi di rantau ini, Malaysia dan Singapura. yang mahu aku ceritakan adalah tentang produk minuman keluaran terkini YHS iaitu minuman kacang soya fusion dengan kacang hijau. dari maklumat yang aku ketahui, ia mengandungi E471 iaitu bahan dari lemak b*b#. dalam mahu percaya dan menidakkan, aku juga mengambil langkah yang sama dengan meneliti kandangan bahan-bahan yang dicatitkan di kotak minuman ini

Masyaallah, terbaca saja bahan tersebut terus tekak jadi loya macam ibu mengandung 4 bulan. aduh, tidak adakah sesiapa yang dapat memantau perkara ini. atau sehingga tiadakah orang melayu, islam yang sedar akan perkara ini yang bekerja di pengusaha terkemuka seperti YHS. 

aku rasa terpanggil untuk terus menerus panjang lebarkan perkara ini. dan aku harap ada pihak yang akan mengambil tindakan sewajarnya membetulkan perkara ini. aku ingin semua melayu islam khususnya menjamah makanan yang halal, suci lagi bersih.



inilah air minuman ringan yang dimaksudkan.

bahan emulsifier E471 is derived from pig.
product of...seperti yang ditunjukkan.
bukan cerewet tapi sekadar peka dan berhati-hati.

wallahu'alam.

3 comments:

Solihin Zubir said...

tgok kotak cam sedap je..
tapi.. eurghhh.... mintak simpang la drp terkena..

Selipar Putus said...

hatOii.. naseb baek ta pnah minOm sOya neyh.. sOya sOdap hngga mnjilat dinding~ huk3

Pala Maldini said...

Aku dah lama banned produk Yeo's sebab kawan aku kata kilang nya sebelah kilang babi..

handphone aku xde kompas