Saturday, November 20, 2010

mangsa pertembungan budaya kerja.

bismillahirrahmanirrahim.
assalamualaikum.
hari ini, SABTU; 20 NOVEMBER, 2010 (syhhhh...kak ct berangan nak jadi wartawan neh). haishhh leceh. baik aku terus aje tulis. instant and easy.

aku bukan kaki kelentong ok...kesian PENYU
pagi-pagi dahi sudah berkerut seribu. memang wartawan serata alam pandai bermain dengan tajuk berita. aku boleh tabik hormat pada mereka. beruk terkejut lagi...e'eh tersilap ungkap. terkejut beruk lagi bila terpandang tajuk besar di salah satu helai akbar hari ini :






Penyu jadi mangsa kerana Malaysia 
jangan tidak percaya, aku ada bukti prima facie. aku sertakan gambarnya sekali di sini.

berita lanjut kenalah baca sendiri. kalau aku tulis di sini, mahu jadi " novel " entri aku nanti. google saja utusan malaysia - sabtu, 20/NOV/2010.

SINOPSIS : bila terjadi pertentangan budaya kerja antara ikhlas mahu beramal atau mahu glamour, yang jadi mangsa dalam hal ini ialah Si Penyu.

MORAL OF D'ENTRY : LOVE OUR NATURE

P/S : yang ada depan mata cuma kuwe-kuwe yang mana saiznya hampir sama dengan anak penyu dalam gambar itu. salah tu kak ct. betulkan ejaan kak ct. kura-kura bukan kuwe-kuwe. adeeiii...macam mana mahu jadi wartawan neh.

5 comments:

Fello Ariza said...

xnak cube jadi wartawan?

hihi

biskut said...

yang itu newspaper apa ya...?
Wartawan memang harus pandai mempamerkan entry sebagai satu tarikan orang untuk membacanya.Apalagi soal isi jugak harus bisa membuatkan orang terus habiskan membaca.

Sasa Al-Sharif said...

kak ct boleh praktis dalam blog. buat la artikel laras berita akhbar. hehe

yott said...

sbb tu bila kita buat apa2 kena buat dgn hati yg ikhlas kan..
sian si penyu

hamzah ian said...

citer la.. malas gua nak bace paper.. har har har

handphone aku xde kompas