Wednesday, February 23, 2011

senyum

tidak perlu tulis apa-apa.
senyum.


lap lip lap lip lap...mata dia nak terlelap.
duit dalam handbang ini aku yang punye.

lip lap lip lap lip...mata dia dah tak berkelip.
jangan cuba-cuba nak ragut ini bag ye!

kalau sudah tidor...ghalehkan kat maner 
pun tetap tidur lena.
aduhh...silau lerrrr.

gaya...macam-macam ada.
wallahwei...boleh tolong senyap tak?

siapa punya tilam neh?
busuknya!!!
ermm..bukan bau kentut aku ke?
sendiri punya kentut, lagi mau tanya.

bising-bising kan aku dah terjaga.
siapa yg buat onar tadi?
kentut bau kari basi!.

dan...
aktiviti seterusnya!
kan dah kena gigit jari.
siapa suruh kejutkan aku tidor tadi.

 
aku menang lagi.
aku menang lagi.
ada sesiapa berani mahu lawan lagi.

kenchoro sudah besar. masa aku kutip dia di kaki 5 masjid, dia cuma sebesar telapak tangan kiri aku saja. nyaris-nyaris aku terpijak sebab dia menyorok dalam safety boots aku. en. suami bising sepanjang jalan kenangan bila aku bawa kenchoro hantu kak limah pulang rumah. tapi sekarang...

p/s : dan akhirnya aku tulis juga.

29 comments:

Suara Kalbu said...

Amboiiiiiiiiiiiiii gemuknya dia..

Bak mai nak gigit sikit

ghost writer said...

kalau dijaga dengan baik,pasti mereka menjaga kita dengan baik...

aku juga mau senyum.seperti aku senyum pada fishball bila dia datang lewat malam menemani tidurku...

S..U..D..@..I..S said...

suka tengok x puas pandang2
tak mao pegang2.........

kenchoro sedap nama..tu

~ PIJA ~ said...

senyum tgk entry nih....:)

sentuhankutatapanmu said...

suami dhia suke kucing...tapi dhia takut... tkt kna cakau... huhu

e. indah said...

makkkaiiiiihhh ceta kucing lagi ...banyak org post kucing ...sedikit fobia kerna baru saja kena cakar kucing yang gemmookkk tapi coomeeelll

KUREKURE COMEL said...

sgt comel....meh kenen kenen kn dgn arnab mina...blh jd besan..


opppsss...blh ke?




terpinga-pinga~~~

khairul hisyam said...

sangat comel kuching itu :)

Sasa Al-Sharif said...

aku ada sekor kucing yg mirip mcm tu. asalnya jgk kucing kecik yg kesian lalu dipungut. skg dah besar. nanti nak aplod jgk la :)

azzey said...

Wow peragur bersiri ye..:)

Mia said...

aww! comelnye! hehehe :D jom curi ini kucing!! hakhak!
materialistik pnye kucing! hakhak! :D

abgreds said...

Salam kak CT...
namanya kok enak banget...kenchoro oo kenchoro... muga kamu baik2 yah di sana...

LadyBird said...

comeynye kucing ni kak siti :)
nanti kalau lady dh boleh berdikari nanti nak bela kucing byk2..
buat rumah sebuah tuk die..
pasti comel kan..

Sephi Sephia said...

Senyum.
Macam tahu-tahu kepala saya tengah serabut. Ketawa tengok si comel ni.

ctpayong said...

@SK : bergurau dia kasar sket, sakit kalau kena gigit. nama pun lelaki...eh jantan. berat! xlarat angkat sebelah tangan. mixed ngan kucing hutan.

mak dia kena r***l tepi hutan...heeee

ctpayong said...

@GW : fishball? apakah itu fishball? gagal lagi habiskan teka silangkata ini...eee

ctpayong said...

@S--@-S : jangan berani pegang2. tengok tu gigi tareng dia...mak aiii panjang.

kenal siapa kenchoro?

ctpayong said...

@PIJA : mmg harus senyum...xperlu apa2. syok jugak dgr lagu tu.

ctpayong said...

@dhia.... : mmg ramai yg takut. ada yg sampai jerit2 takot.

ctpayong said...

@e-indah : boleh serumah dgn dhia tapi suami dia nak letak mana ek?

ctpayong said...

@kuwe-kuwe : lom sempat mina intro dia dah ngep...

ctpayong said...

@KH : ganteng sehhh

ctpayong said...

@SASA : cepat sketlah. xsabar ni.

ctpayong said...

@azzey : favourite dia mmg tido atas h/bag..so xleh beli h/beg gucci ori.

ctpayong said...

@mia : boleh gak soh dia cari duet...merempet & meragut. oh tidak nnt dia dipenjarakan.

ctpayong said...

@abgreds : lincah bergaya nama tu kan.

ctpayong said...

@LB : eh! sama ngan angan2 kak ct.

semalam kat pasar nampak sekor mcm zoro. waktu nak amek je...kena jeling ngan en suami. siap geleng kepala lagi.

sedey!

ctpayong said...

@sephi : mereka penghibur hati kak ct!

nuyen said...

gemuk la nyanyaw ni.. nuyen geraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaammm.. nk pelokk

handphone aku xde kompas