Wednesday, June 2, 2010

salina menangis lagi

semalam salina (bukan nama sebenar) dtg lagi dgn airmata membasahi pipi. aku sudah terbiasa melihat keadaannya begini. dahulu memang aku panik menjadikan aku juga seperti tidak menentu. terkemudian dari itu, aku akur pada takdir Allah swt kalau Dia tentukan aku menjadi tempat salina mengadu. sekarang, aku tidak berseorangan lagi untuk mengatasi masaalah ini kerana aku dapat kongsi bersama dgn mereka di blog aku ini. ape pun aku mohon kebenaran daripada salina ttg perkara ini. cuma salina minta aku rahsiakan nama sebenar dia serta ahli keluarganya kerana dia sangat menjaga maruah keluarganya. dalam hatiku berkata, masih ade lagi wanita begini di zaman ini yg walau kerap didera perasaannya, dia tetap mahu menjaga nama baik keluarga. salina, mudah2an Allah tempatkan engkau di syurga bila suatu hari engkau dijemput pergi. sayu hatiku melihat garis-garis halus di wajahnya yg aku pasti banyak menyimpan rahsia. dapatkah aku menjadi sepertimu salina? terlonjak soalan di dalam benakku. aku biarkan soalanku tanpa jawapan.
"doing good to others gives comfort to the heart"

3 comments:

myQza said...

berat sangat ke masalah salina?
teringat watak salina dalam novel a. samad said.

eh! betul ke?

ctpayong said...

panjang citernya. harap ted boleh kongsi beri idea. kadang2 org yg belom berkeluarga pun lebih panjang akalnya berbanding yg dah lama tongkat usia.

oh...salina dlm novel...sedih tu.

azlina said...

salam ctpayong..

terima kasih sdi sgh ziarah ke blog akk maaf baru hendak berkunjung balas kerana kesuntukan masa dan blog akk lama terbiar bersawang...alhamdulillah tintaku telah menari lagi di situ kerna di situ tinta menari dari lagu hati...

kak azlina
http://azred.blogspot.com
http://azlinadecoblogspot.com
http://wbsdeco-azlina.blogspot.com

handphone aku xde kompas