Friday, August 13, 2010

cik zira...tahu tak awak tersilap ambil bungkusan.

zira budak suka gigit

bismillahirrahmahnirrahim.

suatu petang, 2/8/2010 jam 1.30 tgh, hati aku tengah panas membara kerana sebuah janji yg tidak dikotakan. sedang hati bengkak menanah, kreeeng..kreeeng..kreeeng. assalamualaikum, ibu katner? ibu dah makan? jom zira belanja KFC nak? marah, marah jugak tapi KFC mana boleh tolak.

zira take away la, makan kat rumah, save budget. lagi pun ade buat dukong, pulasan dan rambutan ibu nak beri pada zira.

yeeaaa...sahut dak zira, cam budak belom mumaiyes. awal bismillah dan diakhiri dengan alhamdulillah maka sapanlah ayam 5 ketol sehingga menjilat jari. zira, ibu nak sholat dulu, nanti jangan lupe ambil buah2 tu.

pukul 3.00 ptg. sewaktu mahu bergerak ke KL untuk hadiri seminar sehari, aku cari buah2an yg sudah siap aku bungkus untuk aku berikan pada si ena. ishhh sape pulak yg dah kebas neh? astagfirullah...zira..zira, kau sauk buah2an yang ibu dah siap pack untuk kak ena. memang rezeki kau lah budak bertuah.

aku terpaksa bungkus baki ape yang ade untuk dak ena sebab dari semalam ena sudah pesan mahukan buah2an dari kebun tu.

p/s : rezeki itu dari Allah dan Dia tahu siapa yang akan Dia berikan.

1 comment:

.zirah. said...

ohhhh ooooo...memang rezeki za la bu..
time tu mmg tktau,buny pun ckp utk za.za sauk je ar.hihihi

handphone aku xde kompas